poniedziałek, 24 marca 2014

Dziś na szybkom, bo wyraźnie brakuje mi od jakiegoś czasu pisanie tego blogu. Za dużo pracy się teraz generuje. 
Nowy model PROTREKA który właśnie wprowadzam - PRW-6000. Zegarek analogowo-cyfrowy z 3 sensorami, zasilaniem światłem, synchronizacją radiową z zegarem atomowym i sterowany elektroniczną koronką Smart Access. Pełen wypas i ładny zegarek. Cena wersji zwykłej (z reklamy) 2199 zł. Wersja z paskiem z wbudowanymi elementami z włókien węglowych czyli PRW-6000Y za 2399 zł. Ciekawostką jest że zastosowano tu podwójne podświetlenie, czyli zwykły illuminator do wyświetlacza LCD oraz dioda LED do tarczy analogowej.

Poniżej reklama którą zobaczycie w magazynie Wiatr i Woda, a to dlatego że na mazurach można spotkać naprawdę dużo fanów linii Protrek.

 

środa, 12 marca 2014

W najbliższych dniach w cenie 235 zl brutto w Polsce pokażą się zegarki STL-S100H w wersjach 1AVEF (czarny), 2AVEF (niebieski), 4AVEF (czerwony).

Model wizualnie nawiązuje do G-SHOCKa co wyszło mu na dobre. Kolorowe dodatki fajnie go odświeżają. Sam moduł znany jest już z modeli W-S, czyli zawiera:
- TOUGH SOLAR - zasilanie światłem
- podświetlenie LED
- stoper
- 2 timery
- pamięć 120 międzyczasów
- czas światowy
- 5 alarmów
- 10 atmosfer wodoszczelności.

Nie jest to model któremu wróżę wielką przyszlość, ale myśle że fajnie bedzie sie prezentował na półce i na ręku, szczegolnie przez te akcentujące kolory i wygląd prawie G-SHOCKa. Doskonały model komunijny.

piątek, 07 marca 2014

Dziś przedstawiam model Edifice który już powinien pokazać się na rynku, ale niestety z powodów niezależnych wciąż na niego czekamy - EFR-102

Ten dość klasyczny zegarek analogowy występować będzie w wersjach na stalowej bransolecie lub pasku z tworzywa. Jak przystało na ostatnio przedstawiane zegarki wersja na bransolecie ma pełne stalowe ogniwa, a nie wytłoczki jak ta bywało we wcześniejszych EF-ach. Do tego mamy zakręcany dekiel gwarantujący 10 atmosfer wodoszczelności oraz podwójny datownik (data i dzień tygodnia).
Najważniejsze jest jednak że poza zastosowaniem fluorescencyjnych wskazówek CASIO wstawiło do niego podświetlenie składające się z dwóch diód LED (na godzinach 12 i 6).

Rozmiar zegarka jest taki akuratny. 44 mm szerokości nie powala, ale też nie odrzuca poczuciem że to ścienny z paskiem. Przez pełne ogniwa mamy sporą różnice pomiędzy bransoletą a paskiem. Pierwszy waży 159 gram, a drugi 86 mm. Łątwo policzyć że w pierwszej werji dostajemy 73 gramy stali szlachetnej dodatkowo. 

Cena: 469 zł za pasek i 499 zł za bransoletę.

Uważam że nie jest to wyjątkowy model i podwójny datownik oraz pełne ogniwa nie rzucają na kolana, ale porządny klasyczny 3 wskazówkowiec z dobrym podświetleniem to argument który może do niego przekonać.

środa, 05 marca 2014

Dziś trochę prześmiewczo. Wiem, że może to cios poniżej pasa, ale sie Certina nadstawiła. 

:)

Pamietam jak Kubica, Certina i Formuła 1 pokazywali się w reklamach razem. Casio wtedy mogło tylko patrzyc się co za fajny kierunek. Teraz się odwróciło. Casio kolejny rok jest na ręku mistrza świata czyli Sebastiana Vettela w Infiniti Red Bull Racing.

A Certina z F1 spadła na Skode Fabie. 

Na ironie Fabiami jeżdżą osoby od Casio, tyle że może nie takimi.

A poza tym obiecuje więcej info od Casio. Luty był miesiącem poza biurem i nie było kiedy sie za to wziąć, a jest o czym pisać.

wtorek, 28 stycznia 2014

Edifice to bardzo fajna linia zegarków Casio dla meżczyzn, która na jakiś czas zatrzymała się w rozwoju, ale od roku znów ruszyła. Myśle że jej potencjał szybko rośnie. W 2013 pokazały się modele z 20 atmosferami i stylistyką diverów, modele z szafirowym szkłem i eleganckim wyglądem oraz sporo różnego rodzaju pasków. 

Rok 2014 to rok modeli z podświetleniem. Zawsze tego brakowało na rynku. Praktycznie nie znajdzie się dobrej jakości sportowych zegarków analogowych z podświetleniem. Takich które wciąż mają klasyczny klimat wskazówkowca, a jednocześnie praktyczność podświetlenia. 

Pierwszy model który przedstawiam na 2014 wejdzie zaraz. EFR-534 to model który ma chronograf i datownik oraz 10 atmosfer wodoszczelności. Zakręcany dekiel i bransoleta z pełnych ogniw podkreślają jakość zegarka. 

Do tego dołożono podświetlenie dioda LED, a właściwie dwoma diodami umieszczonymi na godzinach 12 i 6. Do tego mamy fajne moim zdaniem ceny ponieważ wersja na bransolecie kosztować będzie 599 zł. Wersja na bransolecie, ale w czerni to 750 zł, natomiast wersja na pasku z tworzywa i z kopertą w czerni również 599. Będą też 3 wersje w kolaboracji z Infiniti Red Bull Racing ze specjalnym pudełkiem za 750, 799 i 950 zł.

Moim zdaniem to bardzo udany model łączący jakość, dobra cenę i podświetlenie którego bardzo brakowało.

piątek, 17 stycznia 2014

CASIO poinformowało że zegarki G-SHOCK Bluetooth współpracują teraz z większą ilością smartfonów. Do iPhone 4S, iPhone 5 i Samsung Galaxy S4 dołączyły:

iPhone 5S
iPhone 5C
Samsung Galaxy Note 3

Mamy też nieoficjalne informacje że zegarek współpracuje z Samsung Galaxy Note 2 i Samsung Galaxy S3 oraz HTC One. To jednak warto empirycznie sprawdzić w sklepie po tym jak się zainstaluje na smartfonie aplikacje "G-SHOCK+". Prawdopodobnie ograniczeniem jest Android w wersji co najmniej 4.3 i oczywiście moduł Bluetooth 4.0.

środa, 15 stycznia 2014

Dziś znalazłem informacje na marketing-news.pl:

"Jak prognozuje firma doradcza Deloitte w 13. edycji globalnego raportu „TMT Predictions 2014”, rozpoczęty właśnie rok przyniesie kilka znaczących zmian na rynku TMT (technologie, media i telekomunikacja). 
...
Inteligentna odzież
Sprzedaż inteligentnych okularów, opasek sportowych i zegarków powinna osiągnąć poziom około 10 mln sztuk, tj. 3 mld dol. w 2014 r. Najwyższych przychodów można spodziewać się ze sprzedaży inteligentnych okularów (około 4 mln sztuk w średniej cenie za sztukę 500 dol.). Sprzedaż inteligentnych opasek sportowych powinna kształtować się na poziomie 4 mln sztuk (średnia cena: 140 dol.), a zegarków na poziomie około 2 mln sztuk (średnia cena: 200 dol.)."
To dotyczy całego świata, ale jednak wartość jest imponująca. W Polsce na teraz realnie mamy jeden zegarek który aspiruje do smartwatcha (realnie to nie pełny smartwatch, ale rozszerzenie funkcjonalności tandemu zegarek-smartfon) - G-SHOCK BLUETOOTH. Cieszę się że CASIO jest teraz w czymś lepsze wyprzedzając użytecznością Apple, Sony, Samsungi i wszystkich innych.
Jak dla mnie zegarek z Bluetooth działa fantastycznie. Chce więcej modeli zegarków i więcej współpracujących telefonów.

A Wy testowaliście już to urządzenie?

wtorek, 14 stycznia 2014

O tym modelu tu chyba jeszcze nie pisałem. A już jest normalnie dostępny. EFM-502 to Edifice ale z serii marine. Oznacza to 20 atmosfer wodoszczelności zamiast 10 jaka jest standardem w Edifice. Stylistycznie też widać nawiązania do jachtowych klimatów i to moim zdaniem bardzo udane. 

Model już był wcześniej, ale doszły wersje z pomarańczowym paskiem, zielonym wykończeniem tarczy i czerwona tarcza na bransolecie. Zegarek ma zakręcany dekiel i koronkę, chronograf mierzący do 30 minut, datownik i jednokierunkowy pierścień minutnika mechanicznego. Ma 109 gramów wagi (wersja na pasku), 47 mm szerokości koperty i 50 mm wysokości. Ale przede wszystkim wizualnie to bardzo ładny zegarek.Cena wynosi 750 zł na pasku i 799 na bransolecie. Właściwie dość wysoka, ale pamietajcie o tych zakręcanych deklach i 20 atmosferach. Czy taki chronograf jest na rynku w lepszej cenie?

Mi się osobiście bardzo podoba wersja z pomarańczowym paskiem.

piątek, 10 stycznia 2014

Skończył nam się 2013 rok. Dla Casio byl to calkiem niezly rok. Szczegolnie druga polowa. Lepsza koniunktura na rynku, mocne marki w Casio i nie bede ukrywal, pomoc ze strony konkurencji. W efekcie byl to dla Casio rekordowy rok w polsce, nawet powyzej 2008.

G-SHOCK

Kosmos! Popularnosc niespotykana. Od kiedy zajmuje sie ta marka G-Shock zawsze byl na wzroscie, ale na ogol byly to tylko male zmiany. 2013 zaskoczyl nawet mnie, najwiekszego fana tej marki w polsce. Sprzedaz w skali roku wzrosla o 61%, a porownujac  do 2004 roku czyli przez 10 lat G-SHOCK wzrosl w Polsce 4,6 raza. Oczywiscie w czolowce byl GW-9200 i G-9300, ale doskonale tez sprzedawaly sie wszystkie modele GA. Juz teraz G-Shock dla Casio stanowi w Polsce okolo 30% sprzedazy i jest najwazneijsza submarka Casio. Poza tym to juz 30 lat od kiedy G-SHOCK sie narodzil.

EDIFICE

Jest niezle. Dobrze przyjely sie drogie modele. Klienci nie boja sie kupowac zegarkow Edifice ze smart accessem. Bardzo byl tez pozytywny odzew odnosnie nowych modeli na paskach, modeli z 20 atmosferami, z sensorami czy z podswietleniem. Poza tym po raz kolejny Red Bull Racing wygral, a Sebastian Vettel zostal znow mistrzem swiata.

PROTREK

Tez bardzo duzy wzrost sprzedazy. Polacy sie przekonali. Glownie do PRW-2500 ktory jest dobry, ladny ma 20 atm. i jest w dobrej cenie. W sumie Protrek ma 38% wzrostu w 2013.

BABY-G

Tu stabilnie. Nie gorzej, ale tez przelomu nie ma. Polacy akceptuja ta marke pod warunkiem ze cena jest ponizej 400 zl. Tego niestety ostatnio Casio zapewnic nie moze.

SHEEN

Pojawil sie. Jest niecale 20 sklepow z Sheenem wiec niewiele, ale kazdy kto ogladal ten zegarek jest pod wrazeniem doskonalej jakosci. Niestety cena go dusi. Ale gdbyby Sheen byl obecny w takiej ilosci pun ktow jak Baby-G to bylby od niego prawie 2 razy lepszy. A to jak na poczatek tej kolekcji w polsce uwazam za dobry wynik.

 

Poza tym w 2013 Casio wprowadzilo zegarki z technologia Bluetooth. Wytrzymaly, rozszerza mozliwosci smartfona i ma 2 letnia baterie. Moze nie jest taki sexi jak smartwatche o ktorych bylo glosno, ale dziala dobrze i lubi sie go bardziej po kupieniu niz przed (piersze smartwatche maja dokladnie odwrotnie).

2013 wiec byl dobrym rokiem. Rokiem G-SHOCKa. Ludzie jednak nosza zegarki, a Casio w Polsce jest wciaz lubiane najbardziej i najczesciej kupowane.

piątek, 20 grudnia 2013

I jeszcze jeden wpis w tym roku. 

Tym razem przedstawiam model PROTREKa który niedawno pojawił się w Polsce. PRW-3000 to bardzo udany zegarek wykorzystujący technologię Wave Ceptor, Tough Solar oraz potrójny sensor 3 generacji: kompas elektroniczny, termometr, barometr, wysokościomierz. 
Poza tym mamy tu automatycznie podświetlenie, pamięć pomiarów wysokościomierza, wskazania wschodów i zachodów słońca, stoper, timer, 5 alarmów, czas światowy i 10 atmosfer wodoszczelności.
W dodatku to wszystko opakowano w zgrabną i względnie małą kopertę. Ten zegarek bez problemów może założyć kobieta (47 mm szerokości koperty i 56 mm wysokości koperty).

Ciekawy jest też sensor 3 generacji montowany tylko w najnowszych PROTREKach. 

Jest on znacznie mniejszy(-90%) i znacznie mniej energochłonny (-95%), co pozwoliło właśnie na upakowanie tak dużej ilości technologii w tym zegarku oraz lepsze zarządzanie energią którą produkują panele słoneczne. Przede wszystkim jednak pozwoliło na znacznie dokładniejsze pomiary np. wysokość zmienia się co metr, a nie co 5 metrów.

Model dostępny jest w 3 kolorach na pasku - 1290 zł oraz w wersji na tytanowej bransolecie za 1790 zł.

Moim zdaniem bardzo fajny model, który spokojnie może dopełnić kolekcje PROTREKa. A jak Wy myślicie?

p.s. przy okazji, bo to ostatni wpis w tym roku, chciałbym życzyć wszystkim Wesołych Świąt oraz oczywiście Szcześliwego Nowego 2014 roku.

 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 50